Jaaroverzicht 2016

Long time no blog! Ik blogde sowieso al vrij onregelmatig, maar de afgelopen tijd was het wel echt dramatisch. Om maar gelijk met de deur in huis te vallen: Ik ga stoppen met bloggen. Deze pagina blijft bestaan en eventueel pak ik ooit de draad weer op, maar voorlopig houd ik het bij deze post. Misschien dat ik dit blog gebruik voor al m’n jaaroverzichten, want ik vind het best wel leuk om die van de afgelopen jaren door te lezen 🙂

Maar goed, over 2016 dus hè; dat was best wel een leuk jaar. Want:

  • Ik ging met vriendin M. naar het Zwanenmeer.
  • Ik werd blogger voor ISH Jewels.
  • Ik heb mijn bachelor diploma in ontvangst mogen nemen.
  • Ik heb voor de opening van Nelson’s conceptstore o.a. Caroline Tensen mogen interviewen.
  • Ik ben in mei samen met le boyfriend naar Curaçao gegaan! Ik was al bijna vijf jaar niet echt meer op vakantie gegaan, dus dit was echt heerlijk. We hebben daar met dolfijnen en schildpadden gezwommen, gesnorkeld en vooral genoten van het eiland. Wat een heerlijke vakantie was dat.
  • Samen met vriendin A. heb ik Coldplay voor het eerst in m’n leven live mogen aanschouwen en dat was geweldig.
  • Ik ben met vriendin I. naar Boedapest geweest. Een prachtige stad en als je vegan en/of glutenvrij moet eten, is Boedapest echt een aanrader!
  • Ik vond een nieuwe baan! Daar was (ben) ik heel blij mee, aangezien ik mijn vorige baan echt niet leuk meer vond. Ik werk nu fulltime, wat best pittig kan zijn. Maar tot op de dag van vandaag geeft het me ook energie, want ik heb leuke collega’s, het werk is interessant en ik leer er veel van.
  • Mocht ik op uitnodiging de opening van Kattencafé Pebbles bijwonen.
  • Ik ben met m’n vriend naar de Red Hot Chili Peppers geweest.
  • Heb ik samen met vriendin S. een cocktailavond georganiseerd.
  • Samen met m’n vriend ben ik in december naar Berlijn geweest.
  • Ik had weer een balletvoorstelling! Ik zit samen met M. op ballet en we zijn beiden geen prima ballerina’s, maar we vonden het heel leuk om op het podium te staan 🙂
12657830_1087040208003334_5470623658688687381_o

Eindelijk ons diploma!

DSC_0372.JPG

Dushi Curaçao

DSC_0311.JPG

Boedapest: sinds dit jaar één van m’n favo steden

DSC_0098 (2).JPG

De opening van Kattencafé Pebbles

DSC_0029.JPG

Berlijn

Ook heb ik dit jaar voor het eerst de andere kant van mijn familie mogen ontmoeten. Dankzij omstandigheden had ik hun nog nooit gezien. Daarnaast heb ik geleerd om beter voor mezelf te zorgen, wat misschien nog wel één van de allerbelangrijkste gebeurtenissen van dit jaar was.

2016 was niet alleen maar regenbogen en unicorns. In de zoektocht naar een baan heb ik veel afwijzingen mogen ontvangen, wat mij behoorlijk demotiveerde. Ook vond ik mijn toenmalige baan echt niet leuk meer, wat aardig wat invloed had op de rest van mijn leven (dit klinkt heel dramatisch, was het niet) (oké, misschien een beetje). Qua gezondheid was het ook niet echt een topjaar. Voor 2017 heb ik dus een aantal goede voornemens:

  • Ik wil gezonder gaan eten. Cut the crap! Kant en klare glutenvrije producten als brood, koek, pasta, etc. zitten vol met suiker, zout, gekke E-nummers en ei. Daar wil ik dus van af; ik wil puurder gaan eten. Meer zelf maken, minder suikers en E-nummers. Ook wil ik minder dierlijke producten eten. Ik eet al parttime vegetarisch, waarom niet parttime veganistisch? Dankzij vriendin I. ben ik meer gaan nadenken over de gehele industrie achter dierlijke producten. Ik heb besloten dat ik daar zo min mogelijk deel van uit wil maken. Ik vind dierenwelzijn belangrijker dan een plak kaas op m’n brood.
  • Ik wil ‘groener’ gaan leven. Zoals we nu met z’n alle leven is niet goed voor de wereld. Waarom zouden we dan zo blijven doorgaan? Ik was altijd al van alle lichten uitdoen, de verwarming niet te hoog aanzetten, zo min mogelijk water verspillen en geen eten weggooien, maar er zijn nog ontzettend veel verbeteringen op dit gebied. Zo wil ik niet meer lukraak kleding en woonaccessoires kopen. Dankzij mijn zusje haar blog zijn mijn ogen geopend over de kledingindustrie. Tevens wil ik echt streng gaan letten op dierproefvrije verzorgingsproducten. Ik schrok dat ik nog steeds merken gebruik die op dieren testen. Ik hoop dat ik me aankomend jaar nog verder ga ontwikkelingen op dit gebied.
  • Ik wil dit jaar nog meer reizen dan afgelopen jaar! Als ik niet meer zoveel geld uitgeef aan spullen, kan ik meer geld uitgeven aan ervaringen. Win-win! Zo zitten er tripjes naar Lissabon en Italië in de pijplijn. Ik ben benieuwd waar ik in 2017 nog meer naartoe mag gaan 🙂
  • Ik ga samen met mijn zusje naar The Pretty Reckless! We zouden een aantal jaar geleden al gaan, maar toen zei de band de tour af. Hopelijk gaat het dit jaar wel door 😉
  • Ik wil heel graag iets nieuws leren. Natuurlijk leer ik veel op werk, maar ik zit er al een tijd aan te denken om een cursus te gaan volgen. Wat precies weet ik nog niet, maar wat ik wel zeker weet is dat ik in 2017 weer de studieboeken induik.
  • Hopelijk ga ik weer meer met muziek doen. In de tijd dat ik bezig was met mijn scriptie en solliciteren, stond zingen op een héél laag pitje. Nu ik beter in mijn vel zit, mis ik het opeens. Daarom hoop ik dat ik op muzikaal vlak weer actiever word en dat ik zelfs weer mag optreden…
  • Ik wil van m’n smartphone verslaving af. In plaats van een uur verspillen aan Facebook, kan ik ook gewoon iets nuttigs doen.
  • Meer knuffelen met Pidi. Want Pidi verdient gewoon veel knuffels ❤ 

    DSC09755.jpg

    (Een jaaroverzicht zonder een foto van dit harige monster is geen goed jaaroverzicht)

Ik heb nog véél meer goede voornemens, maar dit waren wel zo beetje de belangrijkste. Geen idee of ik dit in 2017 allemaal waar kan maken, want het is nogal wat! Maar goed, waar een wil is, is een weg 🙂 Ik hoop dat 2017 een leuk, leerzaam en veilig jaar wordt, met minder haat en meer liefde.

Happy new year!

 

 

Geef een reactie

