Eerste kattencafé Rotterdam geopend

dsc_0036

Het eerste kattencafé van Rotterdam is (bijna) geopend! Zaterdag 24 september wordt Kitty Cat Café Pebbles officieel geopend voor crazy cat-publiek. Zaterdag 17 september was de pré-opening en ik was daarbij!

dsc_0101-2

dsc_0111-2

Na een crowdfundingsactie heeft oprichtster Friederike Haumann haar droom kunnen verwezenlijken: een plek waar je onder het genot van een kopje thee en een lekker stukje taart kunt knuffelen met katten. Na een maand flink klussen, mag het resultaat er wezen! Het leegstaande pand aan de Hoogstraat is omgetoverd naar een waar kattenparadijs, waar de katten naar hartenlust kunnen spelen, klimmen en natuurlijk een dutje kunnen doen. Er is gebruik gemaakt van veel natuurlijke materialen, in combinatie met roze tinten, rustgevende budda’s en zachte kussens. Een plek waar je je direct thuis voelt!

dsc_0048-2

dsc_0062-2

 

dsc_0063-2

In het café bevinden zich 8 katten, waarvan een aantal kittens (oh my!). Alle poezenbeesten komen uit het asiel Stichting Dierenasiel Sliedrecht. Bij Pebbles kan je terecht voor een lunch, een sweet snack of een high tea. En wat mij ook heel gelukkig maakte: ze hebben ook glutenvrije sweets! En één van de cafémanagers is vegan, waardoor er ook veganisten hun hart hier kunnen ophalen.

dsc_0046-2

Vegan cupcakes van Heavenly Cupcakes

Voor een bedrag van €3,50 mag je de hele dag komen knuffelen met de kitty’s. Reserveren is, in tegenstelling tot veel andere kattencafé’s, niet verplicht. Pebbles is van woensdag tot zondag geopend van 10:00 uur tot 17:00 uur. Ik weet in ieder geval wat mijn nieuwe favoriete café is…

dsc_0093-2

dsc_0078-2

dsc_0020-4

dsc_0117-2

Kitty Cat Café Pebbles
Hoogstraat 30a
www.pebbleskittycatcafe.nl

 

10 gedachtes over “Eerste kattencafé Rotterdam geopend

  1. Leuk stukje heb je geschreven! Overigens hebben we nog geen vegan lunch-opties, maar daarvoor ga ik zeker nog in overleg met Freddy 😉 Was leuk om je te leren kennen, en hopelijk tot snel!

    • Dankje! 🙂 Ik ben benieuwd naar de vegan lunch opties, daar zal een vriendin van mij heel blij van worden! Ik zag op de website dat er nog geen glutenvrije lunch opties zijn. Komen die er ooit wel? Dat zal mij heel gelukkig maken, haha. Ik zie je snel weer!

  2. Pingback: Jaaroverzicht 2016 | It's Lizzy

Geef een reactie

