DIY Kattenhuis

Hoera, zaterdag had ik Loesie a.k.a Pidi precies één jaar! Aangezien ze uit het asiel komt weet ik haar geboortedatum niet, dus heb ik 23 juli aangehouden als haar verjaardag (jup ik vier de verjaardag van mijn kat) (crazy cat lady alert here). Wie jarig is krijgt cadeautjes, en dus ook Pidi. Aangezien ik nog geen kattenholletje had, leek het mij leuk om een huisje te bouwen. Très simple en leuk om te doen. Het enige wat je nodig hebt is:

  • Een kartonnen doos
  • Een potlood
  • Leuk cadeaupapier
  • Een schaar
  • Washi tape
  • Plakband
  • Decoratie naar keuze (ik heb bijvoorbeeld twee kaarten verknipt)

Instructies 
Zorg ervoor dat alle vouwkanten van de doos goed dicht zitten. Pak de doos vervolgens in met het cadeapapier. Teken aan de voorkant een opening en snij het met de schaar (of Stanleymes) uit. Om de lelijke randen van de opening te verbloemen kan je er washi tape op plakken. Vervolgens is het tijd om het huisje te versieren. Ik had er voor gekozen om een kaart te verknippen tot cactussen. Ook had ik een toepasselijke quote gevonden en erop geplakt met plakband. Je kan het huisje zo fancy maken zoals je zelf wil. Als laatste leg je er een kussentje of kleedje in en klaar is het kattenpaleisje!

Zoals ik al zei: deze DIY is super simpel en zo gemaakt. Wat Pidi er van vond? Die vond het huisje na een grondige inspectie toch niet mooi genoeg… Ik heb de stille hoop dat ze er op een dag toch in gaat wonen. Tot die tijd staat ‘ie te shinen in mijn woonkamer😁

Een gedachte over “DIY Kattenhuis

Geef een reactie

