Nieuwe hotspot in Rotterdam: Gys

image

Een hele tijd geleden was ik samen met m’n vriend gaan lunchen bij Gys, in Utrecht. Het eten daar was zó goed, dat het plan was om er nog eens een keer te gaan eten. Maar je kent het wel: Je hebt geen tijd, geen geld… Kortom, het kwam er jammer genoeg niet van.

Maar op een dag, toen ik ’s ochtends nog half dood op de bank lag en al scrollend op Facebook zat, viel mijn oog op wel héél goed nieuws: Er is een Gys vestiging geopend in m’n eigen stadsie! (Plus nog 6000 uitroeptekens) Gewoon op de Nieuwe Binnenweg, in Rotterdam! Mijn hart maakte een sprongetje. Daar moest ik naartoe, en snel ook.

image

Zo gezegd, zo gedaan. Samen met vriendin I. toogde ik naar Gys om te gaan lunchen. Gys is via de metro goed bereikbaar; je kan het beste op metrostation Dijkzicht uitstappen en dan nog een klein stukje lopen. I. heeft in Utrecht geregeld bij Gys gegeten, aangezien ze als vegan voldoende keuze heeft. Ik, die geen gluten- en lactose mag, kan ook zonder zorgen iets lekkers van de menukaart kiezen. Bijna alles kan allergievrij gemaakt worden. Ook staat er op de menukaart aangegeven of het gerecht vegetarisch, vegan en/of glutenvrij is. Ideaal! We bestelden allebei een tempehburger met mangochutney en rauwkost erbij.

image

Het interieur van Gys is herkenbaar: net zoals in Utrecht wordt er in Rotterdam gebruik gemaakt van een zeegroene basiskleur. Zelfs de gevel heeft deze kleur gekregen! Ik heb direct inspiratie opgedaan voor mijn eigen woonkamer 😉 
Daarnaast zijn er industriële elementen te zien, in combinatie met veel planten. Ze hebben zelfs terrariums in lampen. Hoe tof is dat?!

image

In die lampen zitten dus plantjes, hoe leuk!

Naast de lunch ben je voor een ontbijt of diner ook bij Gys bij het juiste adres. Als je in de buurt woont en je hebt geen zin om zelf eten te maken, kan je bij Gys ook een maaltijd afhalen.

Kortom: Rotterdam is weer een hotspot rijker!

image

Gys, Nieuwe Binnenweg 182
gysrotterdam.nl

2 gedachtes over “Nieuwe hotspot in Rotterdam: Gys

Geef een reactie

