De mooiste templates voor jouw CV

il_fullxfull

In een ver verleden was ik een ontzettend luie student. Dit heb ik heel mijn schoolcarrière volgehouden, tot het moment kwam dat ik mijn scriptie moest schrijven. What a hell of a job was dat zeg. Na een hoop bloed, zweet en tranen kon ik afgelopen november het goede nieuws in ontvangst nemen: Ik was geslaagd. Met een diploma op zak trok in de wijde wereld in, klaar om de banenmarkt te bestormen. Tenminste, dat was het plan. In werkelijkheid wilde ik nog even genieten van het semi-studentenleven en werkte ik vooral veel in de schoenenwinkel – waar ik vooralsnog werk. Maar nu begint het toch te kriebelen. Een uitdagende fulltime baan met bijbehorend salaris, in het vakgebied waarvoor ik heb geleerd en waar ik mijzelf kan ontwikkelen; dat klinkt toch wel heel aantrekkelijk. Enig minpuntje: De banen liggen niet voor het oprapen. En als er al een vacature online staat, worden er weer mensen gezocht met minimaal twee jaar ervaring en staat er een hele waslijst bij met eisen waaraan je moet voldoen. Tja, probeer dan maar eens uitgenodigd te worden voor een gesprek… Voor menig pas afgestudeerde is dit waarschijnlijk heel herkenbaar, right?

Om toch een kans te maken op die ene leuke baan, is het van belang om een goede motivatiebrief te kunnen schrijven én om een goed CV te hebben. De lay-out van je Curriculum Vitae is misschien wel belangrijker dan dat je denkt. Hoe opvallender je CV, des te sneller je eruit gepikt zal worden. Natuurlijk is het ook belangrijk wát er in je CV staat. Zorg er dan ook voor dat je CV altijd up-to-date is!

Ik heb ook eens kritisch naar mijn CV gekeken en kwam tot de conclusie dat ik als werkgever zijnde mijn CV direct zal deleten, zo lelijk was-ie. Hoog tijd dus om ‘m eens flink onder handen te nemen. Toen ik opzoek ging naar inspiratie voor mijn eigen CV kwam ik een paar prachtexemplaren tegen en die wil ik graag met jullie delen. Sommige templates zijn gratisch, anderen zijn betaald, maar ze hebben één ding gemeen: Mooi zijn ze zeker.

18_Plantillas_Gratis_Curriculums_Vitae_Creativos_by_Saltaalavista_Blog_11

73d92b5b19c6894ecbab45dee09297d0

free_CV_Resume_psd_template_3

free_CV_Resume_psd_template_4

il_fullxfull.846521517_2zzx

il_fullxfull.847982289_da0j

il_fullxfull.936096993_2jde

Aan de hand van wat verschillende CV-templates heb ik de mijne gemaakt, waar ik stiekem best een beetje trots op bent. Wat vind jij ervan?

Naamloos

 

 

15 gedachtes over “De mooiste templates voor jouw CV

  1. Heel tof! Ik had dit eerlijk gezegd nog nooit gezien, maar het is zeker opvallend! Jouw eigen creatie ziet er ook niet verkeerd uit 🙂 Liefs, Kim

  2. Ik heb laatst mijn CV ook last-minute nog even gepimpt voor een sollicitatie. Helaas, niet genoeg werkervaring .. want ook oktober 2015 afgestudeerd, dus inderdaad herkenning. Maar volgens mij is het sowieso al goede zaak als je CV er een beetje uitnodigend uitziet. Hopelijk helpt het bij jou! Ik ga er vanaf september nog een jaartje master aan plakken om toch nog wat meer de breedte en diepte in te gaan en misschien vanuit een toffe stage een leuke baan te pakken te krijgen. Jij succes met solliciteren!

  3. Hee ik zie dat je op je cv je mobielnummer, adres etc er nog op hebt staan. Misschien dat je het niet op internet wil zetten, dus vandaar mijn herinnering eraan! X

Geef een reactie

