Afgestudeerd.

image

Het is 9 uur ’s ochtends, mijn wekker gaat. Ik jump m’n bed uit om de wekker uit te zetten, om vervolgens samen met Loesie er weer in te springen. Terwijl zij mij natte kopjes geeft aan mijn neus en haar nageltjes scherpt in mijn nek, lig ik te twijfelen of ik deze ochtend wel of niet ga sporten. Het lijkt op een doodnormale vrijdagochtend, totdat ik mij opeens bedenk dat dit de eerste dag van een nieuwe fase is. Ik ben afgestudeerd. Ik ben officieel geen student meer. Gisteren kon ik het niet bevatten, het leek wel een droom. Maar het is toch écht zo: ik heb een voldoende voor mijn scriptie. Ik heb een hbo-diploma. Eindelijk. Eindelijk kan ik mij gaan richten op wat ik wil gaan doen. Wil ik verder gaan leren, wil ik fulltime gaan werken of wil ik gaan reizen? Allemaal keuzes die ik nog eventjes niet wil maken. Ik zie wel wat de toekomst mij brengt. Voorlopig vind ik de keuze of ik vandaag ga sporten al lastig genoeg.

2 gedachtes over “Afgestudeerd.

  1. Pingback: Oh zo origineel: 2015 recap. | It's Lizzy

Geef een reactie

