Hotspot: Kattencafé Kopjes

2015-07-22 12.06.35 1_20150825120745950

In navolging van Japan, Londen en Parijs is er in Nederland een heus kattencafé geopend! In Amsterdam om precies te zijn en het heet Kopjes. Alleen die naam al is geweldig. Het spreekt dan ook voor zich dat ik, crazy cat lady in hart en nieren, er sowieso een keer naar toe moest. En zo geschiedde. Samen met mijn mutti en zusje toog ik naar Amsterdam. Een verlaat verjaardagscadeau voor m’n moeder.

Daar aangekomen bestelde m’n mamma en zuslief lemon meringue taart. Ze hadden helaas niets gluten- en lactosevrij, dus ik ging aan de homemade ijsthee. Ook lekker. Voordat we de ruimte mochten betreden, werd er verteld dat er een poes, genaamd Midori, graag eten jat. Of we daar even goed op wilden letten. Ik had verwacht dat het een één of andere geflipte poes zou zijn, maar niets is minder waar. Kijk wat een scheetje!

Midori wil taart.

Midori wil taart.

Door middel van crowdfunding heeft oprichter Leny Populier haar droom kunnen verwerkelijken. En daarbij ook die van veel kattenliefhebbers, want HALLOOO, wie wil er nu niet taartjes eten en koffie drinken tussen de poezenbeesten?! De katten zijn allen uit het asiel gehaald. Je kan ze helaas niet adopteren. Er zitten in totaal 7 katten in Kopjes, waaronder een moeder en zoon en een katje met één oog.

Rosie was een beetje grumpy. Maar wel lief.

Rosie was een beetje grumpy. Maar wel lief.

Naast al die leuke kittycats  is het interieur van Kopjes ook fantastisch. Als het kon had ik het hele café, inclusief de katten, mee naar huis genomen. Ik bedoel, moet je kijken!

Het bordje van de wc haha.

Het bordje van de wc haha.

Vorig jaar was ik naar het kattencafé in Parijs geweest. Dat café viel een beetje tegen. De katten lagen allemaal te slapen en het was lastig om bij ze te komen. Bij Kopjes zit je gewoon letterlijk tussen de katten. De katten kunnen naar een andere ruimte als ze alle aandacht zat zijn, maar dat deden ze (gelukkig) niet. Horus ging bij ons in de vensterbank liggen en we mochten hem uitgebreid knuffelen. Ook was Midori niet weg te slaan. Nadat ze eerst een aantal pogingen had gedaan om ons eten te stelen, ging ze chillen op onze tassen.

Horus <3

Horus ❤

Uiteindelijk hebben we bijna drie uur doorgebracht in Kopjes. Eigenlijk wilde ik niet weg, ik wilde forever bij de poezenbeesten blijven. Maar dat mocht helaas niet. Wel heb ik als aandenken een ontzettend leuke tote bag gekocht, ontworpen door een van de medewerkers van Kopjes!

M'n nieuwe favo tas.

M’n nieuwe favo tas.

Kortom, kattencafé Kopjes is door mij méér dan goedgekeurd! Wil jij ook een keer knuffelen met de katjes? Vergeet dan niet om tijdig te reserveren. Meer info vindt je op: http://www.kattencafekopjes.nl/

Kattencafé Kopjes
Marco Polostraat 211
Amsterdam

3 gedachtes over “Hotspot: Kattencafé Kopjes

  1. Pingback: Oh zo origineel: 2015 recap. | It's Lizzy

  2. Pingback: Hoera, er komt een kattencafé in Rotterdam | It's Lizzy

Geef een reactie

