DIY: Literaire kerstboompjes

Sinterklaas is nog maar net het land uit gebondjourd, dus we kunnen ons richten op het volgende feest: Kerst! Ik vind het altijd heerlijk om op andere blogs en in tijdschriften te kijken naar alle DIY’s voor kerstdecoratie. Uitvoeren doe ik normaal gesproken niet, maar laatst had ik zelf een geniale ingeving voor een DIY. Soms ben ik wel creatief…

Processed with VSCOcam with hb1 preset

Het gaat om de kerstboompjes op de bovenstaande afbeelding. Het was super easy om te maken en je bent er nog geen half uurtje zoet mee. Heb jij met Sinterklaas een slecht boek gekregen? Dan kan je ‘m gebruiken voor mijn DIY!

Benodigdheden:
Oud boek (of een ander soort redelijk dik papier)
Liniaal
Potlood
Schaar
Lijm (ik heb 30 secondelijm gebruikt)

Hoe ga je te werk?
1. Scheur een aantal bladzijden uit het boek. 2. Teken met behulp van een liniaal een kerstboom op de bovenste bladzijde. 3. Zorg ervoor dat alle bladzijdes recht onder elkaar liggen en knip de kerstboom uit. 4. Knip een gleuf in het midden van een kerstboompje. Hou ongeveer 5 mm over aan de onderkant, anders kan-ie per ongeluk in tweeรซn gescheurd worden. 5. Schuif een kerstboompje in het kerstboompje met de gleuf. 6. Plak de randjes van de kerstboom met de gleuf tegen het andere boompje en druk dit voorzichtig aan. 7. Zit-ie vast en is alles recht? Dan is je kerstboom klaar! Simple comme bonjour.ย 

Good luck!

Geef een reactie

