Places to be: Utrecht

Afgelopen week was ik naar één van de leukste steden die Nederland rijk is: Utrecht. De stad voelt een beetje als mijn tweede thuis en ik zou het ook geen ramp vinden om mijn vertrouwde Rotterdam in te ruilen voor Utrecht. Ik had er ooit bijna journalistiek gestudeerd, maar ik vond het te ver reizen. STOM STOM STOM! Want ver is het helemaal niet: Vanaf Rotterdam ben je ongeveer een half uurtje onderweg naar Utrecht.

Maar goed, ik ben aan het afdwalen. Afgelopen week bracht ik dus een bliksembezoek aan de studentenstad en ben tijdens dat korte bezoekje aardig wat leuke adresjes tegengekomen. En die wil ik graag met jullie delen. Dus ben jij nog een keer van plan naar Utrecht te gaan? Ga dan naar:

All the luck in the world
De concept store van All the luck in the world  is een nieuwe aanwinst voor Utrecht. Wat is deze winkel leuk! Hier kan je terecht voor nieuw en vintage design, gecombineerd met handgemaakte hebbedingen van lokale artiesten en indie-labels. En dat vertaalt zich in de leukste meubeltjes in pasteltinten, vintage vaasjes, schattige kaartjes en de mooiste sieraden. De ideale plek om een origineel cadeautje (voor jezelf) te kopen. Ze hebben trouwens ook een webshop, zodat je alvast kan uitzoeken wat je wil hebben.
Zadelstraat 15  www.alltheluckintheworld.nl

®All the luck in the world

®All the luck in the world

Gekocht bij All the luck in the world

Ik heb voor mijzelf een cadeautje gekocht bij All the luck in the world

Beadies
DIY-ers en creatievelingen opgelet: Beadies is een winkel waar ze alles hebben om je eigen sieraden te maken. Je vindt er lades vol met de mooiste bedeltjes, kraaltjes en hangers. Ook kan je hier terecht voor diverse workshops, inclusief lekkere hapjes en drankjes. Ik waarschuw je alvast: Ga niet met een man naar deze winkel (tenzij ‘ie gay is), want het is een waar meidenwalhalla waar je uren kan rondsnuffelen.
Oudegracht 193 www.beadies.nl

®Beadies

®Beadies

De Oude Pijpelade
Op zoek naar het echte vintage gevoel? Dan ben je bij De Oude Pijpelade bij het juiste adres. Het winkeltje staat volgestouwd met antiek; van prullaria tot pareltjes, inclusief de bijbehorende vintage geur (lees: muf). En alles is fijn geprijsd. Ik kwam super happy de winkel uit met een vlinderkastje van €16,50. Geen echt oudje, maar ik heb er eindelijk eentje weten te bemachtigen, HOERA! Dus ook voor wat nieuwere spulletjes ben je hier bij het juiste adres.
Oudegracht 99 www.pijpenlade.com

M'n vlinderkastje, gevonden bij De Oude Pijpenla

Is-ie niet mooi?

BIS
Als je trek heb gekregen tijdens het shoppen, moet je vooral een bezoekje brengen aan BIS. Je kan hier heerlijk lunchen, maar ook voor een high tea of een diner ben je hier aan het juiste adres. En heb je hele erge honger? Ga dan voor de famous BIS burger. Het restaurant is dé keus van Rob Geus (je weet wel, die faggot met smetvrees).
Lijnmarkt 26 www.bis-utrecht.nl 

®BIS

Dé BIS burger! ®BIS

Episode
Elke vintage-liefhebber kent deze winkel wel. Ooit zat Episode in Rotterdam, gelukkig zit de winkel nog wel in Utrecht. De oversized spijkerjasjes, Levi’s jeans en sneakers van Vans, Reebok en Adidas vliegen je hier om de oren. Ook liefhebbers van vinyl kunnen hier hun hart ophalen.
Oudegracht 206 www.episode.eu

®Episode

®Episode

Blackbird
Tijd voor wat energie voor de terugweg? Drink dan een kopje koffie bij Blackbird met een lekker stukje bananenchocoladecake. Vind je de vintage stoel leuk waar je op zit? Dan kan je ‘m gelijk bij de rekening zetten, want vrijwel alles in de winkel is te koop. Ze verkopen hier zelfs toffe fietsen uit de eighties. En ze zijn niet eens duur! Blackbird is dus ook echt een bezoekje waard.
Oudegracht 222 www.blackbirdcoffee.nl

®Blackbird

®Blackbird

 

Veel plezier in Utrecht!

Geef een reactie

