Say yes to the dress

Een aantal maanden geleden kreeg ik een bijzondere uitnodiging: een kennisje van mij stapte in het huwelijksbootje en ik was voor een deel van de dag uitgenodigd. Wat leuk! Ik heb nog nooit een bruiloft meegemaakt, dus het was de eerste ever. Al snel hadden m’n vriendinnen en ik het over onze outfits, want wat moet je aan op zo’n dag? En wat nog veel belangrijker was: Wat heeft de bruid aan?! En oké, we hadden het ook over het pak van de bruidegom. Maar WAT HEEFT DE BRUID AAN?! We speculeerden er lustig op los en kwamen tot de conclusie dat we geen idee hadden wat we ervan konden verwachten. Stiekem waren we bang dat ze misschien wel een foeilelijke jurk aan zou hebben. Dat zouden we dus echt niet leuk vinden.BadWeddingPhotosDress

Natuurlijk ging ik zelf ook nadenken over mijn toekomstige bruiloft. Dat ik ooit het huwelijksbootje instap is bijna 99% zeker. Is het niet met mijn huidige vriend of (stel dat het fout gaat) een andere man, dan maar met m’n kat. Of desnoods met mezelf, maar ik ga sowieso trouwen. No matter whatIk ben aardig anti-burgerlijkheid en vindt het hele idee achter trouwen behoorlijk achterhaald. Eeuwige trouw aan elkaar beloven? My ass, ik blijf zolang we gelukkig zijn. De achternaam van m’n vent aannemen? How about no? Ik ben de partner van m’n man, niet opeens z’n hond waar-ie de baas over is. Trouwen in gemeenschap van goederen? Eeehh… Dikke doei, mijn geld en mijn spullen blijven na de scheiding toch echt míjn geld en míjn spullen. Maar toch wil ik zo graag eens een keer de bruid zijn en wel om deze reden: De jurk.

De jurk is één van de belangrijkste aspecten van een bruiloft. Tenminste, dat vind ik. Als het goed is heeft een vrouw maar één keer in haar leven een bruidsjurk aan en het is waarschijnlijk ook hét moment om eens een keer als een soort van Hollywoodprinsessengodin voor de dag te komen. Sinds jongs af aan fantaseer ik over mijn bruidsjurk. Hoewel ik door de jaren heen nogal ben veranderd, ben ik aardig standvastig gebleven qua jurk. Ik wil dolgraag ooit een prinsessenjurk a.k.a. ballgown. Al jaren verspil ik wel eens een avond aan net zo lang Googelen totdat ik de perfecte jurk heb gevonden. Die ik vervolgens een tijdje later weer oerlelijk vind. Maar deze blijf ik wel mooi vinden:

Geef.

Geef.

Wat ik ook geweldig vind is het kijken naar op-zoek-naar-de-perfecte-bruidsjurk programma’s op TLC, zoals Say Yes To The Dress, Brides Of Beverly Hills en I Found The Gown. TLC boeit me verder geen flikker, maar op die programma’s ga ik hard en ben ik extreem blij als ik tijdens een zapsessie toevallig in een aflevering beland. Ik heb het voor elkaar gekregen dat zelfs m’n vriend ernaar keek (HA). Er was ook een periode dat ik het niet erg vond om vroeg op te staan voor werk, aangezien ik dan ’s ochtends lekker bruidsjurken kon kijken tijdens het ontbijt. I eat dresses for breakfast. Ofzoiets. Maar de zoektocht gaat meestal niet over rozen. De bruid in spé is verliefd geworden op een jurk die te duur is. Of haar entourage vindt de jurk oerlelijk. De bruid in spé én haar entourage vinden geen enkele jurk mooi en gaan met lege handen naar huis. De bruid in spé is te dik en de jurk kan niet vermaakt worden. De bruid in spé blijkt eigenlijk een man te zijn. O nee, dat is nog nooit gebeurd (zal wel lachen zijn). In ieder geval: Iedere aflevering is het weer smullen geblazen. Want naast het genieten van de nodige drama’s, zit ik iedere jurk te beoordelen. ‘Gadverdamme, wat een taart lijkt ze daarin.’, ‘Ik denk dat haar verloofde gillend wegrent als-ie haar zo ziet’, ‘Sinds wanneer mag je als hoer naar het altaar lopen?’ en ga zo maar door. Soms zit er wel een beauty van een jurk bij en zit ik kwijlend voor de buis te fantaseren dat ik zelf daar sta in die prachtige jurk. En als de bruid haar jurk heeft gevonden en er ontroerd door raakt, zitten de tranen ook in mijn ogen te prikken. Soms ben ik echt een emotioneel wrak. Ik kan ook niet wachten tot wanneer ik mijn droomjurk mag uitzoeken. Tot die tijd droom ik lekker weg bij TLC en m’n grote vriend Google.

Dit is niet wat het lijkt

Alvast oefenen tot het echte Say yes to the dress-moment

En hoe de jurk was van dat kennisje? Hij was prachtig. We said yes to the dress!

5 gedachtes over “Say yes to the dress

  1. Pingback: Blauwe maandag | Life of Lizzy

Geef een reactie

