Lekker herfstig

De herfst is deze week officieel van start gegaan en na dat noodweer van gisteren begin ikzelf ook aardig in de herfstsferen te komen. Ik vind het buiten al behoorlijk fris worden, ben te lui om te gaan sporten en zit liever binnen met een warme mok thee, een dekentje en warme pantoffels te werken aan m’n scriptie een tijdschrift te lezen. Waar ik plots ook heel veel trek in heb gekregen is kaneel. Kaneelthee, een appel met kaneel… Mjam! Zelfs m’n havermoutontbijt fleur ik op met kaneel. Herfst en kaneel zijn onlosmakelijk verbonden met elkaar. Tenminste, dat vind ik.

Daarom heb ik voor jullie een heerlijk recept met kaneel: Appelpeercrumble met een vleugje kaneel. Deze variant van de crumble is glutenvrij. Ik heb plantaardige boter gebruikt, waardoor het ook lactosevrij is. Aangezien ik niet tegen noten kan is de crumble ook nog eens notenvrij. Kortom: een allergieproof recept!

IMG_20140925_153216

Ziet er misschien niet zo smakelijk uit, maar is het wel!

Ingrediënten:
– Boekweitvlokken;
– Honing;
– Kaneel (aber natürlich);
– Boter;
– Appel, in blokjes;
– Peer, in blokjes.

Overige benodigdheden:
– Oven;
– Ovenschaal of kleine ovenbestendige schaaltjes.

Het recept is voor 1 tot 3 personen.
Ik heb dit recept volledig op gevoel gedaan, dus ik heb geen idee hoeveel je van ieder ingrediënt nodig hebt.

Verwarm de oven voor op 200 graden Celcius. Mix de boekweitvlokken met de boter, de kaneel en honing totdat er een soort van deeg ontstaat.
Snij de appel en de peer in blokjes en meng het fruit met kaneel.
Schep het appel-peer-kaneel mengsel in de ovenschaal (of in de kleine schaaltjes). Doe het boekweitmengsel daaroverheen.
Zet de schaal(tjes) voor minimaal 20 minuten in de oven.
Klaar is Kees! Lekker als desert met een bolletje vanille-ijs. Of als ontbijt, want de combi van appel, peer, kaneel en boekweit is lekker én gezond.

Eet smakelijk!

Een gedachte over “Lekker herfstig

  1. Hmm…ziet er echt heerlijk uit Lizzy! En inderdaad leuk als toetje na een kerst diner of andere gelegenheid. Ik ga er snel mee aan de slag. dankjewel voor het recept! -xx- madelon

Geef een reactie

