Vliegangst.

Er zijn een aantal dingen in het leven waar ik bang voor ben, zoals:
– Naalden;
– Honden;
– Overgeven (Ja, daar ben ik bang voor);
– Ganzen met jonkies die je gaan aanvallen als je te dichtbij komt;
– Wespen;
– De dood.
Maar er is één angst die al een aantal dagen mijn leven beheerst en dat is vliegangst. Ik ben niet bang voor strontvliegen die op mijn eten kunnen gaan zitten (als je dat dacht). Nee. Mijn grootste nachtmerrie is om te gaan vliegen. En laat ik toevallig morgen voor het eerst in mijn leven moeten gaan vliegen.

Al heel mijn leven ben ik, bij elk overvliegend vliegtuig, bang dat-ie neerstort. Vroeger dacht ik dat bij ieder vliegtuig die overkwam, tegenwoordig raak ik in de stress als het vliegtuig (naar mijn mening) met teveel kabaal overvliegt. Ik heb dan de neiging om het huis uit te vluchten, op zoek naar een veilige plek. Gelukkig ren ik nooit het huis uit om me vervolgens in de kliko te verschuilen tegen het neerstortende kwaad. Zo gek ben ik dan weer niet. Ook heb ik een steeds terugkerende nachtmerrie, waarin ik op het vliegveld ben en moet gaan vliegen. Ik ben in die droom ontzettend zenuwachtig en in paniek. Soms ben ik zelfs huilend wakker geworden, omdat ik absoluut niet wilde vliegen.

Morgen wordt deze nachtmerrie werkelijkheid. Vrijdagochtend om 06:50 (waaaayy too early) zit ik – spreekwoordelijk – zeven kleuren te schijten, want dan vliegen the boyfriend en ik naar Parijs. Ik vind het heel erg leuk dat we naar Parijs gaan, ik wil al jaren lang weer een keer terug. Maar op dit moment kan ik alleen maar denken aan die verdomde vliegreis. “Waarom ga je dan niet met de trein?” hoor ik je denken en ik zal je uitleggen waarom: Ik heb die reis gewonnen en moét wel met het vliegtuig. Want die vliegangst mag niet het gratis tripje naar Parijs verpesten.

vliegangst2

Ik snap zelf eerlijk gezegd niet waarom ik er zo ontzettend bang voor ben. Mijn oma gaat liever met het vliegtuig dan met de auto. Ik heb eerlijk gezegd ook dat ze liever met het vliegtuig dan met de auto gaat, want zodra de auto ook maar een flauw bochtje naar rechts maakt, zit zij al te gillen. Mijn vader heeft twintig jaar lang bij de KLM gewerkt en zit hele dagen achter de computer Flight Simulator te spelen. Een hoop vrienden stappen het vliegtuig in alsof het de metro is (op een enkeling na dan) en zelfs mijn zusje, die vorig jaar voor het eerst vloog, vindt het helemaal geweldig. Alleen is mijn moeder de ultieme schijterd, want die krijg je met geen mogelijkheid het vliegtuig in. Zij is de enige die me op dit moment begrijpt (huilie).

vliegangstorenXXXXXXXXX

Dit ben ik

Maar goed, ik moet positief blijven en mezelf niet zo gek maken. HALLO LINDSEY, JE GAAT MET JE VRIEND NAAR DE STAD VAN DE LIEFDE!!! HALLO, STEL JE NIET ZO AAN!!! We zitten in een mooi hotel, midden in het centrum. We gaan naar de Eiffeltoren, de Sacre Coeur, Notre Dame en de Champs-Elysées. We gaan illegaal een slotje aan de liefdesbrug hangen (want dat mag sinds deze week niet meer). We gaan naar het kattencafé, waar we thee gaan drinken tussen de kitties (OMG OMG OMG). We gaan ons blut shoppen, vol vreten en genieten van een onverwachts weekendje weg. En die vliegreis? Daar is niet aan joh. Het komt wel goed. Nadat ik volledig hysterisch het vliegtuig kom uitrollen.

Au revoir!

2 gedachtes over “Vliegangst.

  1. Pingback: 2014. | Life of Lizzy

Geef een reactie

