Eerste hulp bij chocolade cravings

Vandaag was het zo’n luie ‘ik doe lekker geen flikker’- dag. Het is vakantie, ik heb de afgelopen weken al genoeg gedaan en vandaag deed ik dus lekker helemaal niks. Maar ik ben niet zo goed in het zaligmakende niks doen. Na wat schoonmaaksessies (mijn kamer was toe aan een stofzuigbeurt), administratieve dingen (herinschrijving voor het $%#^@ vijfde jaar op Inholland), online shopsessies (ik heb een vetcoole trui gekocht) (met een hele leuke kat erop) (hij was in de sale dus het mag) en de nieuwe Linda. te hebben gelezen, kwam plots het aloude ‘ik voel me extreem nutteloos’-gevoel opzetten. Hier heb ik wel vaker last van op dagen zoals deze, met verschijnselen als: chagrijnigheid, extreme slaperigheid en ontzettende trek hebben in chocola. EN WEL NU. Nadat ik anderhalve week geleden een aantal dagen moest leven op beschimmeld brood, festivalfood (hierover later meer) en een hoop snoep, had ik met mezelf afgesproken om deze week weer gewoon gezond te eten. Dus die chocolade craving kwam helemaal niet goed uit. Maar ik had een geniaal idee om het chocolademonster in mij te temmen…

Na een speurtocht in de keukenkastjes kwamen de volgende ingrediënten tevoorschijn: Een halve avocado, een banaan, kokosrijstmelk van Alpro, rauwe cacaopoeder, honing en kaneelpoeder. Deze ingrediënten zijn voor één persoon.
De halve avocado ging samen met de banaan, een scheut kokosrijstmelk en een theelepel honing in een blender. Die blende het geheel tot een soort van vla-achtige substantie. Vervolgens deed ik een flinke eetlepel rauwe cacaopoeder door het mengsel en roerde net zo lang totdat het mengsel volledig bruin was gekleurd. Als finishing touch strooide ik was kaneelpoeder eroverheen.

IMG_20140715_1552271

Het ziet er anders uit dan dat het smaakt...

Het ziet er anders uit dan dat het smaakt…

HA, nu had ik een gezonde chocolademousse gemaakt. En hij was lekker! Vervolgens hoefde ik zes jaar lang niet meer te eten. Man man man, wat is dat vullend zeg. Maar mijn ‘ik voel me extreem nutteloos’-bui was direct over. Wat is chocola toch een wondermiddel.

Chocolate make me happy

Chocolate makes me happy

 

 

 

Een gedachte over “Eerste hulp bij chocolade cravings

  1. Wat een super leuke post! Dit ga ik ook snel proberen. Hoe lukt t verder met t goede voornemen van gezond eten na werchter? Bij mij faalt t tot nu toe best hard, Terschelling heeft te veel lekkere (lees: ongezonde) specialiteiten. En na de lasagne van vanavond voelde ik me ook 6 maanden zwanger. Drama dus! Laten we binnenkort weer samen eten, maken we dit als toetje.

    Ps. Komt er nog een blogpost over rockwerchter?

Geef een reactie

