Bier drinken met poezen

Het zal jullie vast en zeker niet ontgaan zijn, maar ik ben een echte kattenliefhebber. Ik heb er één in huis rondwandelen, like plaatjes van katten op social media, draag kleding met kattenprints en ik praat graag over katten. Wat jullie vast en zeker ook niet ontgaan is, is dat ik een like & share-actie van Poopy Cat heb gewonnen!!! Ik ga samen met mijn vriend in augustus een weekend naar Parijs! En er is meer, want we gaan ook nog eens lunchen in het Parijse kattencafé! Dit omschrijft dus wel zo’n beetje mijn droomreis. Hierna hoef ik nooit meer op vakantie en is mijn leven wel compleet. Denk ik.

Om een voorproefje te krijgen van een heus kattencafé, was ik afgelopen zondag samen met vriendin S. naar Amsterdam afgereisd. Daar opende Poopy Cat het eerste (pop up) kattencafé van Nederland! Het event vond plaats in de Beurs van Berlage en het werd geopend door actrice Sanne Vogel. Poopy Cat wilde met dit initiatief aandacht vragen voor asielkatjes die graag een baasje willen. Dat betekende free food & drinks for all, dansjes doen en natuurlijk knuffelen met de kitties. Er stonden een aantal stands van o.a. Kattencafé Kopjes en Verhuisdieren.nl. Daar kreeg je meer informatie over deze initiatieven.

IMG_20140622_1420251

Fooood!

IMG_20140622_1423011

De stand van Kattencafé Kopjes

Helaas kon je niet (zoals ik verwacht had) in een ruimte wat eten en drinken terwijl er katjes om je heen lopen. De poezenbeesten bevonden zich in een andere ruimte, waar telkens een klein groepje mensen naar binnen mocht. Daar kreeg je een paar minuten de tijd om met ze te knuffelen en te spelen.

IMG_20140622_1413461

LIEEEEF

IMG_20140622_1412371

OMG een baby Oetie!

De ruimte was een waar kattenwalhalla voor de kleine tijgers, want er was van alles voor ze gebouwd: Een halfpipe, loopbruggen, uitkijktorens… En dan wat er rondliep: Shitloads kittens (OMG KITTENS!!!) en wat oudere, maar net zulke lieve poezen. Mijn hersenen gaven alleen maar errors  aan en heel even kon ik niet meer normaal functioneren. Kitties! Kitties everywhere! Die paar minuten gingen dan ook veel te snel voorbij.

IMG_20140622_1412061

10511238_327259090762984_4320513797339845852_n

Ik in actie ®defotomeisjes

Daarna heb ik nog even gepraat met Thomas Vles, oprichter & CEO van Poopy Cat en met Emilie, die de marketing & communicatie verzorgd bij het bedrijf. Vervolgens zijn S. en ik nog even de Forever21 en de Urban Outfitters ingedoken. Toen was onze dag wel compleet en gingen we voldaan (en met kattenhaar) weer naar huis.

IMG_20140622_1415501

IMG_20140622_1421571

De biologisch afbreekbare kattenbakken van Poopy Cat

Ps. Wil jij ook een keer katten aaien onder het genot van een kopje koffie (of bier)? Steun dan Kopjes, het allereerste kattencafé van Nederland! Het café bestaat (nog) niet en is naarstig op zoek naar geldschieters. Voor meer info ga je naar www.kattencafekopjes.nl

 

Geef een reactie

