De pareltjes van Tinder

Een app, waarmee je al scrollend de ware kan ontmoeten… Sounds interesting, right?! Ik heb het hier over Tinder, de super populaire dating-app. Je hoeft geen rocket science gestudeerd te hebben om Tinder te begrijpen. Je installeert de app op je telefoon en vervolgens log je via je Facebook-account in.  Tinder kijkt naar je vind-ik-leuks en naar je gemeenschappelijke vrienden. Je kan de leeftijd van je partner to be instellen en hoe ver hij/zij van je vandaan mag wonen. Klaar? Dan kan de grote slachtpartij beginnen! Is iemand niet jouw type, dan druk je op het kruisje. Staat diegene je wel aan? Dan druk je op het hartje. En met een beetje geluk heeft die hottie jou ook geliked. Zo ja, dan zijn jullie een match en dan kan het chatten beginnen. As simple as that.

Als single Media & Entertainment Management student kon ik deze trend natuurlijk niet aan mij voorbij laten gaan. Dankzij de leuke verhalen die ik gelezen had, was ik wel heel nieuwsgierig geworden. En via je telefoon  de leukste jongens daten? Super handig! Ik had de app nog maar net geïnstalleerd toen ik merkte dat Tinder best wel verslavend is. Ik had binnen no time behoorlijk wat matches! Sommigen begonnen te chatten, anderen bleven opvallend stil. Een enkeling wilde graag wat afspreken, maar dat heb ik altijd afgehouden. De stap naar wat slap lullen via je telefoon naar een serieuze conversatie face-to-face vond ik nog een beetje te groot.

Nadat ik een aantal dagen mannen had gekeken, viel het mij op dat ze vrijwel allemaal in een categorie te plaatsen zijn. Voor jullie heb ik een kleine selectie gemaakt en zie hier: De Pareltjes van Tinder.

1. De stoere boy
Deze jongen is te herkennen aan z’n opgeschoren kapsel, mooie shirts van een één of ander voetbalteam, shorts, petje, Lacostehomotasje en gewoon zijn swag. Gebruikt Tinder niet om de liefde van zijn leven te vinden.

Aight G, die ekte stoere boyss

Aight G, die ekte stoere boyss

2. Het feestbeest
Het feestbeest is te herkennen aan zijn vrolijke, vaak halfdronken foto’s.  Zijn levensmotto is ‘yolo’. Lijkt op de categorie ‘Stoere boys’, alleen dan uhm… Strontlazerus.

Yolo toch?

Yolo toch?

3. De hipster
Deze jongen is te herkennen aan zijn semi-artistieke foto’s. Soms heeft-ie een diepzinnige omschrijving over zichzelf, soms niet. Hij denkt dat hij anders is dan alle anderen. So hipster.

Origineel.

Origineel.

4. De leugenaar
De leugenaar doet zich ander voor dan hoe hij in werkelijkheid is. De meest voorkomende leugenaar is de jongen die liegt over zijn leeftijd.

Uhm... Jij bent toch echt geen 20 en jij bent toch echt geen kameel.

Uhm… Jij bent toch echt geen 20 en jij bent toch echt geen kameel.

5. De denker
De denker is een jongen die filosofeert over het leven. Dit laat hij graag via zijn biografie aan z’n toekomstige date weten.

Diepzinnig.

Diepzinnig.

Natuurlijk vindt je op Tinder ook de Ballerige Student, de Vriendengroep (altijd handig zo’n groepsfoto, want wie is nou de jongen in kwestie?), de Stiekeme Homo, de Stiekeme Bezette en de Avonturier. Daarnaast zijn ze allemaal wel een keer op wintersport geweest en zitten ze op voetbal/hockey.

Ik heb Tinder inmiddels weer van mijn telefoon verwijderd. Blijkbaar had ik geen date-app nodig om de liefde van m’n leven te vinden, want hij liep gewoon in het wild rond (lees: school). En ik begon me te irriteren aan die wanhopige jongens, die direct op me antwoorden en na een paar dagen stilte vroegen of er iets was. Maar stiekem mis ik de genadeloze slachtpartij wel. Misschien dat ik toch weer ga Tinderen…

Maar eerst nog even dit:

SC20131107-235622

En dit:

SC20131107-235216

Geef een reactie

