Ice ice baby

Een aantal weken terug struinde ik weer eens over de leukste markt van Rotterdam: de Swan Market. En daar kom ik keer op keer een hoop leuke kraampjes tegen, vooral op het gebied van eten. De meest goddelijke koekjes, taartjes en ijsjes liggen daar uitgestalt en roepen: Eet mij! Eet mij! Maar bummer, het merendeel mag ik niet (vanwege die stomme lactose-intolerantie). Dus blijft het voornamelijk bij kwijlen, kwijlen… En niet kopen. Helaas.

5311_1381326405431397_1491314384_n

Maar bij de afgelopen editie werd ik heel gelukkig toen ik dit ontdekte: Sanneke SpijtVrij. Dit meisje bleek gezonde, vegan ijsjes te verkopen, gemaakt van o.a. avocado. Ook verkocht ze zelfgebrouwde bounty’s én het retromeubilair waar de kraam uit bestond. Het feit dat het gezonde ijsjes zijn klonk al fijn, maar ik vond het nog leuker om te horen dat er geen melkproducten in zaten. Zowel voor het ijs als voor de bounty’s niet. Een engelenkoor kwam naar beneden en m’n inner child kwam naar boven. IK MOET EEN IJSJE. EN DIE BOUNTY’S. Ik heb al jaren geen roomijs meer gegeten en ik kan me ook niet meer herinneren wanneer ik m’n laatste bounty naar binnen heb gewerkt. Ik had twee bounty’s en een chocolade-kokos-avocado ijsje gekocht. Ik was wel gelijk bijna €10.- armer, maar goed.

De té lekkere bounty's.

De té lekkere bounty’s.

Het ijsje was echt goddelijk. Hoewel je licht de smaak avocado proeft, merk je bijna niet dat je een melkvrij ijsje eet. Ook de bounty’s waren heerlijk. Ik vond ze nog lekkerder dan de ‘echte’ bounty’s. Het was sowieso m’n geld waard!

Het kraampje van Sanneke SpijtVrij

Het kraampje van Sanneke SpijtVrij

Ben je nieuwsgierig naar de avocado ijsjes? Dan heb ik hier een super simpel recept voor je!

Chocolade-avocado ijs

Ingrediënten
– 3 dadels
– 1 rijpe avocado
– 1 eetlepel cacao
– kokosmelk
– stukje chocola

Bereiden
– Week de dadels een uur in water;
– Doe de dadels, avocado, cacao en een scheutje kokosmelk in de blender en pureer dit tot een geheel;
– Hak het stukje chocolade in kleine stukjes en meng dit door het mengsel;
– Stop het mengsel in een bak of in ijsvormpjes en zet het een paar uur in de vriezer.

En klaar zijn je ijsjes! Je ze kan er zonder schuldgevoel eten, net als de ijsjes van Sanneke SpijtVrij. Bon apetit! 🙂

Geef een reactie

