Paramore live @ HMH

Zo’n aantal maanden terug stonden ze op Pinkpop en afgelopen donderdag waren ze weer in ons kikkerlandje: Paramore! De band stond hoog op het lijstje van bands waar ik naar toe MOET. Hun nummers hebben m’n gebroken hart weer geheeld, deelden mijn woede en ik heb twee nummers van hun gecoverd met m’n bandjes. Ik was dan ook heel erg blij dat ik samen met vriendin K. een kaartje had weten te bemachtigen.

Even leek het erop dat Paramore niet lang meer zou bestaan. In 2010 vertrokken drummer Zac en z’n broertje, gitarist Josh Farro. Gelukkig herpakten Hayley Williams, Taylor Yorke en Jeremy Davis zich en sloegen terug met een nieuw album, vol met verwijzingen naar het vertrek van de broers. Erg grappig om naar te luisteren.

Maar goed, het concert dus. In het voorprogramma stond de Nederlandse band MakeBelieve. Veel kan ik daar niet over zeggen, aangezien K. en ik te laat waren voor die band. Rond kwart over 9 kwam Paramore het podium op en begonnen met twee nummers van het nieuwe album. Het leek erop dat het publiek er nog even in moest komen. Maar tijdens de klassiekers That’s What You Get, Decode en Ignorance ging iedereen los. Met het nummer Misery Business sleepte Hayley een fan het podium op. Ene Djorgie had de avond van z’n leven en ging tijdens z’n one minute of fame helemaal los op het podium. Als toegift speelde Paramore drie nieuwe nummers, met als afsluiter de nieuwste hit Still Into You.

Hoewel Hayley niet altijd even zuiver zong en ik vooral tegen achterhoofden aankeek, was het echt een geweldige avond. De band heeft laten zien dat ze Zac en Josh niet nodig hebben. Paramore is terug. En hoe!

m1mx6c5a8l9t_std1024

Geef een reactie

