Bye bye 2012, hello 2013!

2012. Bijna een jaar geleden had ik besloten dat 2012 mijn jaar zou worden. Vanaf 2012 zou ik meer voor mezelf kiezen. In 2012 hoefde ik niet 60 kilo af te vallen/ te stoppen met roken/ naar de AA/ kappen met m’n illegale wietteelt. Nee. Mijn goede voornemen was om  meer voor mijn eigen geluk te gaan. Dat was tevens ook  m’n enige goede voornemen. Lekker makkelijk om te onthouden dus (aangezien ik nogal vergeetachtig ben).

En nu is 2012 alweer bijna op z’n einde. Ik kan zeggen dat m’n goede voornemen behoorlijk uit gekomen is. Hierdoor ben ik mensen kwijt geraakt, maar ja, lekker boeiend. Wat ik ervoor terug heb gekregen is me duizend maal meer waard! Eerlijk gezegd is dit jaar me iets te snel gegaan. Wat is er ook alweer allemaal gebeurd dit jaar? *graaft in geheugen*

–          Ik heb dit jaar m’n verjaardag gevierd in Rotown. Op zich niet zo boeiend, wel boeiend is dat ik daar de meest leuke, lieve, knapste jongen (wil je al een teiltje?) heb ontmoet, die ik nu mijn vriend mag noemen! Dus die verjaardag in Rotown was best wel belangrijk voor dit jaar.

–          Komen we gelijk uit op punt twee: Ik heb dit jaar m’n vriend ontmoet. Daar ben ik meer dan blij mee en ik denk dat hij het beste is wat me dit jaar is overkomen. (Nee, hoef je echt geen teiltje?)

–          In het begin van het jaar ging ik voor mijn eigen geluk en dumpte ik de Geert Wilders-look a like. Dat bleek een hele goede beslissing.

–          Ben ik naar Seether, Lady Gaga, Florence and the Machine, Red Hot Chili Peppers en Muse gegaan.

–          Ben ik uit een band gestapt (nog een goede beslissing) en heb ik samen met anderen een nieuwe opgericht. Hartstikke leuk!

–          Heb mezelf een soort van gitaar leren spelen. Ooit kan ik het écht. Ooit.

–          Ben ik uitgekozen door Pearl Jozefzoon, tijdens een zangcursus, voor een optreden inclusief een fotoshoot. Dat was vet!

–          Dit jaar ben ik van de zomer een weekendje weg geweest naar Brugge met vriendlief. De stad klinkt misschien een beetje als een bejaardenresort, maar was het totaal niet.

–          Was ik dit jaar voor het eerst in de 20 jaar dat ik hier op deze aardbol rondloop een week alleen thuis. Ouders en zusje gingen op vakantie. Ik bleef achter met de kat. Het was de bedoeling dat het een party week bij mij thuis zou worden, maar helaas kreeg ik griep, dus was het iedere avond met hoge koorts m’n bedje in. Wel in het grote bed van me ouders. En gezellig met de kat.

–          Ik gaf dit jaar mijn eerste huisfeest/bqq. Ik had dat nog nooit eerder gedaan (want dat mag niet) en nu kon het wel (want ik was alleen thuis, zie vorig punt).

–          Heb ik me half suf gesolliciteerd voor een stage en ben ik uiteindelijk bij een super vette stageplek aangenomen! Ik was zelfs bij twee stageplaatsen aangenomen, dus kon nog kiezen ook. Luxeprobleem?

–          Ben ik serieus begonnen met hardlopen. En heb ik nu serieus een, eeeh, winterstop ingelast.

–          Ben ik deze blog begonnen!

–          Heb ik met m’n beste vriendinnen gelachen en gehuild, lief en leed gedeeld, slap geouwehoerd, maar ook veel goede gesprekken gehad. En vervolgens weer gehuild (van het lachen).

–          Ben ik met andere vrienden gelukkig weer closer geworden! Want hun had ik ook eigenlijk helemaal niet willen missen.

–          Heb ik veel nieuwe mensen leren kennen, waarmee het ook hartstikke gezellig is!

–          Dit jaar is er helaas een oud tante veel te jong overleden. Dat was een schok voor een hoop mensen, ook omdat het uiteindelijk nog vrij onverwachts gebeurde. Ook moest ik iemand begraven die totaal geen familie voor me was, maar die voor mijn gevoel toch de plek van een missend familielid een beetje opvulde. Dat waren de minder leuke momenten van dit jaar.

–          Is er nog meer gebeurd, maar dat kan ik me niet meer herinneren. Vind het wel even genoeg zo!

En nu staat 2013 klaar om van start te gaan. Dertien, is dat niet een ongeluksgetal? Ik hoop van niet! Ik denk dat 2013 in het teken staat van vernieuwing. Ik ga vanaf februari stage lopen bij Novum Nieuws, op de entertainment video redactie. Hartstikke leuk, maar ik vind het doodeng. Iedere dag op en neer naar Amsterdam met de trein, dingen doen die een ander nooit zal hoeven doen… Tegen de tijd dat het februari is schijt ik denk ik in me broek van de zenuwen. Figuurlijk dan hè, niet letterlijk.  In februari loopt m’n contract af bij de Appie en wordt ik er na 2,5 jaar misschien uit gebonjourd. Of dat echt zo is weet ik op dit moment niet, maar ik moest er wel van uit gaan. Dus misschien moet ik op zoek naar een nieuw baantje en dat idee vind ik niet zo chill. Maar ik kan het ook positief bekijken. Een nieuwe kans, iets compleet anders dan wat ik nu doe?

Nou, nu nog ff m’n goede voornemens! In 2013:

–          Ga ik aan mezelf werken. Ik mag best wel wat trotser op mezelf zijn en moet ik wat meer in mezelf gaan geloven. Aldus mijn omgeving. Ik zal het proberen!

–          Ga ik heeeeeel misschien mee doen aan de marathon van Rotterdam (wel de meest korte route natuurlijk). Geen idee of dat gaat lukken, vanwege tijdgebrek. Maar ik wil het al zo lang!

–          Wil ik op ballet, gitaarles, zangles en pianoles. En iemand die alles wil betalen…

–          Ga ik me auto rijbewijs halen! Na opgelicht te zijn en 9489 miljard lessen te hebben gevolgd moet het gewoon! Anders ga ik depressief ergens in een hoekje zitten huilen om m’n verloren centjes, waarvan ik dus op gitaar-, piano-, zang- en balletles had kunnen gaan.

–          Wordt het hopelijk wat met de band! Lekker nummers schrijven, jammen en optreden. En misschien wat opnemen?

–          Ga ik op zoek naar een gay best friend. Dat lijkt me namelijk hartstikke gezellig. Behalve als het een relnicht à la Gerard Joling is.

–          Ga ik nog strenger op me voeding letten. Want er moet een dag komen dat ik me eens een keertje niet ziek, zwak en misselijk moet voelen door die $^#&#&% lactose-intolerantie.

–          Ga ik naar Pinkpop. Nee wacht, MOET ik naar Pinkpop. Want hallo, Queens of the Stonage? Hopelijk komen er nog andere artiesten naar Nederland waar ik naar toe moet. Concerten zijn altijd leuk.

Ik hoop dat ik in 2013 nog net zo gelukkig mag blijven met the boyfriend als in 2012, dat ik nog vaker leuke dingen ga doen met me beste vriendinnen en alle andere vrienden/kennissen, dat m’n zusje haar VWO examen haalt en dat de kat nog even dik blijft als in het afgelopen jaar. Ik hoop dat iedereen die ik lief heb gezond blijft, vooral m’n opa en oma. Ik hoop voor sommigen dat 2013 een jaar wordt waarin de zon weer wat meer gaat schijnen en dat het allemaal weer wat beter gaat (ik wil geen namen noemen). Love you, guys.

2013, ik ben er klaar voor!

happy-new-years-cat

Happy new year everybody!

Een gedachte over “Bye bye 2012, hello 2013!

Geef een reactie

