Muse live @ Ziggo Dome

Na meer dan een half jaar wachten, was het afgelopen maandag dan eindelijk zo ver: MUSE! Op de dag van het concert hadden vriendlief en ik een half jaartje, dus dubbel feest! Samen met hem ging ik naar Ziggo Dome. Dit was de derde keer in een half jaar tijd dat ik daar naar toe ging, dus inmiddels kan ik het Ziggo Dome wel dromen.

Vriendlief en ik hadden staanplaatsen, wat achteraf gezien niet zo handig was. Allebei zijn we niet echt lang en de rest van Nederland wel, dus helaas konden we voornamelijk achterhoofden bekijken i.p.v. Muse.  Maar los daarvan was het wel heel vet!

De show begon met Unsustainable. Veel mensen vonden dit nummer geen ‘Muse-waardig’ nummer (vanwege de dupstep), maar live kwam het goed tot z’n recht. Vervolgens speelden ze veel nieuwe, maar ook oude nummers, zoals Hysteria en New Born. Mijn favorieten Supermassive Black Hole en Knights of Cydonia deden ze ook, yaay!

2012-12-17 21.51.30

Muse was live heel sterk en het klonk bijna hetzelfde als de plaat. Naast dat het muzikaal heel goed was, hadden ze een mooie lichtshow, wat het echt afmaakte. Een grote omgekeerde piramide, die uit het plafond kwam, diende als een scherm. Frontzanger Matthew Bellamy had een paar weken terug tijdens een optreden z’n voet gebroken, maar tijdens de show merkte we daar (gelukkig!) vrij weinig van. Leuk was dat bassist Chris Wolstenholme ook een nummer ging zingen.

Ook al heb ik er bijna geen zak van gezien, toch heb ik totaal geen spijt dat ik ben gegaan. Volgend jaar staan ze in de Amsterdam Arena en stiekem wil ik weer. Hopelijk zijn er nog kaartjes!

2012-12-17 21.02.05

 

Geef een reactie

