We are free in our love

And I said goodbye to way of live I thought I had designed for me. Zomaar een zin uit het nummer ‘Try’ van Nelly Furtado. Een nummer waar ik een aantal maanden terug emotioneel van werd. Bij ‘Chasing Pavements’ van Adele kreeg ik een knoop in mijn maag. Ik wist dat het voor mij allang voorbij was, maar ik was te laf om er een einde aan te maken. Ik hield hem aan het lijntje en daar voelde ik me nog het schuldigst over. Uiteindelijk ging het voor mij echt niet meer en had ik de knoop doorgehakt. Dat was de beste beslissing die ik tot nu toe heb genomen.

Natuurlijk was ik ook wel verdrietig. Maar dat gevoel was de volgende dag na de break up alweer verdwenen. Wat daarvoor in de plaats kwam had ik al een lange tijd niet meer waargenomen. Ik voelde me gelukkig. Opgelucht, omdat ik de knoop had kunnen doorhakken. Bevrijd, ik kon eindelijk weer doen wat ik zélf wil. Het voelde alsof ik de hele wereld aankon. Ik had besloten dat niemand dat gevoel nog van me af kon nemen. Dat is aardig gelukt. Geen verstikkende relaties meer voor mij a.u.b.

De jongen in kwestie heb ik sindsdien amper nog gesproken. Ik mis hem niet. En dat zal ook niet meer gebeuren. Eerst vond ik het rot voor hem dat het voorbij was, omdat hij er best wel kapot van was. Maar dat gevoel was ook weer snel verdwenen, mede dankzij zijn gedrag. Ik begon steeds meer apathie tegen hem te krijgen. Ik weet niet wat het is. Hoe is het mogelijk om iemand, waar ik ooit zo gek op ben geweest, nu zo vreselijk kan vinden? Ik blijf het apart vinden. Het enige wat ik weet is dat ik er goed aan heb gedaan. Het is klaar. Over. Er zijn nog maar twee maanden voorbij, maar het voelt alsof het jaren zijn. Het is goed zo.

We are free in our love.

Geef een reactie

